مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی:

خطر شیوع بیماری تب برفکی در دام‌های آذربایجان‌غربی وجود دارد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به افزایش عوامل خطر رخداد بیماری تب برفکی در سطح استان و افزایش خطر شیوع آن در بین دام‌ها، لازم است که دامداران موارد ایمنی را با حساسیت کامل رعایت کنند.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیماری تب برفکی بیماری به شدت واگیردار در صنعت دامپروری با شیوع بالا و تلفات سنگین در دام‌های جوان است، گفت: رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی دامپزشکی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشد.

وی از تعطیلی تعدادی از میادین دواب مهم آذربایجان غربی به ویژه در جنوب استان خبر داد و اضافه کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری در حال حاضر همه جمعیت دام سبک و سنگین استان تحت پوشش واکسیناسیون اداره کل دامپزشکی استان بر علیه تب برفکی قرار دارند و تا اواخر سال این عملیات در سطح استان به صورت فاز یک و کانونی ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: رعایت اصول بهداشتی امنیت زیستی و ضدعفونی به ویژه در دامداری‌ها توسط دامداران، خودداری از جابجایی دام بدون اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محوطه دامداری، مشارکت و همراهی هرچه بیشتر دامداران در برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه دامپزشکی از این بیماری از اقدامات موثر در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری است.

خلیل زاده از عموم دامداران خواست در صورت مشاهده هرگونه بیماری دامی با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های محل سکونت خود تماس بگیرند.

تاکنون برخی کانون‌های تب برفکی در جنوب آذربایجان‌غربی شناسایی شده و در برخی موارد نیز میادین دواب به این خاطر تعطیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.