پژوهش؛ کلید دستیابی جوامع به رشد و توسعه

مراسم نمادین استانی زنگ پژوهش و فناوری، به مناسبت آغاز هفته پژوهش در دبیرستان مصلی نژاد بیرجند برگزار شد.

 موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ما در عرصه آموزش نیاز به حرکتی جدید و نو نسبت به گذشته داریم.

او با اشاره به اینکه امروزه ضروریت پژوهش در عرصه‌های متعدد بسیاری آشکار است افزود: پژوهش زمینه ارتقاء سطح دانش جامعه را سبب می‌شود.

 مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری در این مراسم‌گفت:کلید طلایی توسعه و پیشرفت هر کشوری به پژوهش و تحقیقات آن کشور بستگی دارد.

سیادت جو ادامه داد :امروز کشور‌های دنیا به دنبال آنند که در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با پژوهش پرچم خود را علم کنند و با تحقیقاتشان حرفی برای گفتن داشته باشند.

او  افزود: خیلی از کشور‌ها توسعه یافته و بزرگ جهان بیشترین سهم از درآمد ناخالص ملی کشورشان را به امرپژوهش اختصاص داده اند.

 سیادت جو با اشاره به اینکه کشور‌هایی که به پژوهش توجه بیشتری داشته اند آینده درخشانی داشته اند افزود:ملتی اگر بخواهد موفق شود باید به پژوهش و پژوهشگر احترام بگذارد.

 مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری با بیان اینکه پایه و اساس پژوهش ابزاری است به نام تفکر گفت: در دین اسلام بر موضوع تفکر تاکیدات زیادی شده است و علم و دانش بدون تفکر و پژوهش به وجود نمی‌آید.

هفته پژوهش و فناوری در استان از ۱۱ تا ۱۷ آذر است؛ هفته پژوهش ملی از ۱۹ آذر در تهران آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.