آغاز طرح ملی نهال کاری در شهرستان دنا

با هدف مشارکت در اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور ، از امروز دهها اصله نهال در شهرستان دنا غرس شد.

مراسم روز درختکاری در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت شهرستان دنا در منطقه (دشتک کوچک شهر سی سخت ) باحضور سرپرست فرمانداری، امام جمعه، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان، رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، دهیاران و دانش آموزان، آغاز شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دنا گفت: امروز به مناسبت آغاز رسمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تعداد ۸۰۰ نهال در سطح ۲هکتار در اراضی منابع طبیعی و ملی شهرستان دنا کاشت شد.

قربانعلی فلسفی افزود: این نهال‌ها باتوجه به اقلیم آب و هوای هر منطقه تولید و کاشت خواهد شد و گونه‌هایی که در شهرستان دنا تولید و کاشت خواهد شد شامل بلوط، بادام و ارژن هستند .

وی با اشاره به اینکه در این طرح سهم شهرستان دنا طی چهار سال ۶۰۰ هزار اصله نهال تولید وکاشت خواهد شد، ادامه داد: برای سال ۱۴۰۲ سهم شهرستان دنا ۱۵۰ هزار اصله نهال تولید وکاشت خواهد شد.

فلسفی گفت: اجرای این طرح بر احیای عرصه‌های ملی کمک کرده و موجب کاهش آثار آلایندگی ریزگردها بر سلامت مردم و تعدیل گرمای هوا خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دنا گفت: هدف از اجرای این طرح اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفتن آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرج گاهی، ایجاد اشتغال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دنا از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در این مراسم کاشت نهال همکاری لازم را با این اداره داشتند تقدیر کرد و افزود: مراسم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بنام شهید نجفی در شهرستان دنا صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
عالیه