تسهیلات ویژه طالبان به تجار عودت کننده به افغانستان

رییس کمیته ایجاد تسهیلات برای تاجران عودت کننده گفت به دنبال ایجاد پارک‌های صنعتی و توزیع زمین به این تجار هستیم.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء طالبان با نشر خبرنامه ای گفته است مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء طالبان با مسئول و اعضای کمیتۀ ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران مهاجر کمیسیون عالی رسیدگی به مهاجرین دیدار نمود.

در این دیدار نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و رئیس کمیته ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجرین و اعضای کمیتۀ متذکره راجع به فعالیت‌ها و کارکردهای این کمیته به مقام معاونیت اداری ریاست الوزراء معلومات ارائه کردند.

آنان گفتند که اعضای این کمیته تمام تلاش شان را جهت ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران مهاجر افغانستانی در خارج از کشور به گونۀ منظم و در هماهنگی با سایر کمیته‌ها انجام می‌دهند تا تاجران و سرمایه‌گزاران تشویق شوند و به سرمایه‌گذاری در افغانستان بپردازند.

نورالدین عزیزی افزود این کمیته در پی ایجاد پارک‌های صنعتی و توزیع زمین برای تاجران و سرمایه‌گذاران عودت‌کننده می‌باشد و همچنان جهت تشویق و ترغیب آنان معافیت‌های مالیاتی و موارد تشویقی را نیز در نظر گرفته است.

از سویی هم عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزراء پس از استماع گزارش کمیتۀ ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران مهاجر گفت: لازم است تا اعضای کمیتۀ متذکره تمام سعی شان را جهت برطرف ساختن مشکلات هموطنان عودت‌کننده بخصوص تاجران و صنعت‌کاران به کار گیرند.

گفتنی است کمیسیون عالی رسیدگی به مهاجرین پس از آن ایجاد شد که پاکستان اخراج گسترده مهاجرین افغانستانی را از آن کشور آغاز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
مگه استان مازندران جزو استان هایی نیست که ورود افغانی بهش ممنوعه؟؟
پس این همه افغانی چیه که تو استان جولان میدن
کی باید اینها رو جمع کنه از کارگر بلوک زنی تا چوپانی و کار ساختمانی
همه جا ولن که حتی در روستاهای کوچیک فصلی در چلاو امل
آخرین اخبار