آمادگی بندر امیر آباد جهت انتقال کالا‌های ۳ استان

بندر امیر آباد جهت انتقال کالا‌های استان‌های خراسان شمالی گیلان و گلستان به کشور‌های حوزه سی آی اس اعلام آمادگی کرد.

محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در جلسه‌ای که به بررسی مشکلات لجستیکی کالا‌های تولیدی و صادراتی استان خراسان شمالی گیلان و گلستان از طریق بندر امیر آباد برگزار شد با بیان اینکه لجستیک نقش بسیار پررنگی در توسعه صادرات و ترانزیت بین المللی دارد از اعلام آمادگی بندر امیر آباد جهت انتقال کالا‌های این استان‌ها به کشور‌های حوزه سی آی اس خبر داد.

او، بندرامیرآباد را یکی از مسیر‌های مناسب صادرات سیمان به کشور‌های ترکمنستان، قزاقستان و روسیه دانست و افزود: بندرامیرآباد با هماهنگی مدیران ارشد سازمان بنادرودریانوردی تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از آسیب دیدگی و انبارش کالا‌های صادراتی سیمان به کار می‌بندد تا با کاهش ماندگاری کالا در انبار‌ها و تخفیف تعرفه‌های سازمانی در بازه‌های زمانی قانونی، هزینه‌های صاحبان کالا تا حد امکان کاهش یابد.

ضرورت بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های کشتیرانی از قبیل تأمین شناور‌ها و تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی و همچنین ارتقاء توان تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا و برگزاری نشست هم افزایی جهت رفع مشکلات و چالش‌های این چنینی استان‌های همجوار در بندرامیرآباد به صورت فصلی، بخشی از مواردی بود که در این جلسه توسط موسی پور مطرح شد.

کمبود کشتی تجاری و افزایش هزینه‌های حمل و نقل توسط کشتیرانی‌ها بخشی از موارد مطروحه بخش خصوصی در این جلسه و بیناری بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار