لزوم حفظ هویت تاریخی و فرهنگی هرمزگان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: باید هویت دینی و فرهنگی هرمزگان بویژه جزیره شهید پرور هرمز حفظ شود.

 حجت الاسلام محمد حسین طاهری آکردی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان در بندرعباس : مردم استان از گذشته ولایتمدار و دارای عفاف و حجاب بوده اند و با ایجاد تشکل‌های مردمی در کنار دستگاه‌های دولتی، و نظارت مردم بر موضوعات فرهنگی تاکید شده است.

وی گفت: آموزش، کمک‌های قضایی، تشکل‌های مردمی، عفاف و حجاب و فعالیت‌های فرهنگی مربوط به دستگاه‌های دولتی از جمله وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امسگفت: شناسایی مصادیق معروف و منکر در دستگاه‌ها و حل منکر یکی از مصوبات این جلسه بود.

حجت الاسلام محمد حسین طاهری آکردی افزود: امروز بالاترین معروف خدمت به مردم است و هرچقدر دستگاه‌ها دولتی رضایتمندی مردم را افزایش دهند، معروف بیشتری صورت گرفته است.

وی گفت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر رویکرد فرهنگی به موضوع حجاب وجود دارد و توجه به بافت تاریخی، فرهنگی و دینی هر منطقه و حفظ زیست بوم منطقه‌ای ضروری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: نیرو‌های مردمی حکم کمک رسان نظام هستند و نباید با دیگران برخورد و درگیری داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در هرمزگان هم گفت: راه اندازی و گسترش تشکل‌های مردمی به عنوان بدنه اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یکی از اهداف این ستاد است.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: در کنار دیگر اقدامات باید به آموزش توجه جدی شود.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه زمستان و فصل گردشگری در استان برای دستگاه‌های مسئول شرح وظایفی نوشته شده است و هر دستگاه باید به وظایف خود عمل کند تا در استان شاهد برخی ناهنجار‌های عفاف و حجاب در زمینه گردشگری نشویم.

امام جمعه بندرعباس افزود: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نیز برای بررسی و رفع نگرانی‌های مردم جزیره هرمز تشکیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.