شاخص کیفی هوای سمنان در وضعیت قرمز قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:شاخص کیفیت هوای سمنان شامگاه یکشنبه در وضعیت قرمز و شرایط ناسالم برای تمامی افراد قرار گرفت.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از قرارگرفتن هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داده بود و بر پرهیز از فعالیت افراد در هوای آزاد به دلیل آلودگی‌ها تاکید کرد.

بنا به اعلام هواشناسی استان نیز غلظت غبار و آلایندگی تا چهارشنبه ادامه دارد.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در این باره گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌ها مقرر شد در زمان‌هایی که هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، هشدارهای لازم به دستگاه‌هایی مانند ادارات کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و صنعت، و معدن و تجارت استان سمنان برای اطلاع‌رسانی به زیرمجموعه‌هایشان صادر شود.

وی تصریح کرد: امروز اعلام هشدار برای دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ارسال شد و این هشدار برای ۴۸ ساعت(امروز دوازدهم آذر و فردا ) اعتبار دارد 

وی اظهار کرد: پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز از جمله توصیه‌ها در شرایط آلودگی هوا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده، از مهمترین موارد مورد توجه و تاکید محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.