تلاش آمریکا برای پر کردن شکاف‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

مقام اطلاعاتی آمریکا فاش کرد این کشور از شکست اطلاعاتی صهیونیست‌ها در ۷ اکتبر شوکه شده و الان درحال کمک به تل‌آویو برای شکست دادن حماس است.

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا (از ایالت اوهایو)  فاش کرد که این کشور به سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی کمک می‌کند تا رهبران حماس را ردیابی کند، اما تاکید کرد که آمریکا در مورد اطلاعاتی که با نزدیک‌ترین متحدان خود در خاورمیانه به اشتراک می‌گذارد، گزینشی عمل می‌کند.

ترنر در شبکه سی‌بی‌اس «Face the Nation» گفت: «آمریکا قطعاً به تعیین موقعیت رهبری حماس کمک می‌کند، زیرا اسرائیل در حال حرکت برای از بین بردن این جنبش است.

ترنر خاطرنشان کرد که آمریکا از دیدن شکاف‌های اطلاعاتی این رژیم در حملات ۷ اکتبر، زمانی که حماس حمله غافلگیرانه به شهرک‌های رژیم صهیونیستیی را آغاز کرد، تعجب کرده است.

وی افزود: «خب، من فکر می‌کنم آنچه شما دیدید تنها یک رد کلی از سوی اسرائیل و جامعه اطلاعاتی اسرائیل بود که ممکن است چنین سطحی از تهدید وجود داشته باشد، که در واقع منجر به فروپاشی کامل در ۷ اکتبر شد.»

وی گفت: «این شگفت انگیز است که جامعه اطلاعاتی ما اکنون از نزدیک با جامعه اطلاعاتی اسرائیل همکاری می‌کند و شکاف‌هایی را که آن‌ها دارند، می‌بینند. جنبه دیگری که این شکاف در جامعه اطلاعاتی اسرائیل را بسیار خطرناک کرد این بود که حتی با شروع حمله ۷ اکتبر، نیرو‌های آن‌ها پاسخی ندادند. آن‌ها نه تنها ظرفیت استقرار برای پاسخگویی، بلکه ظرفیت اطلاعاتی برای جلوگیری از آن را نیز نداشتند.»

او ادعا کرد: «من به تازگی از سوی برنز، رئیس سیا، که به تازگی از خاورمیانه بازگشته بود، گزارشی دریافت کردم. او سخت کار کرده است. او کار بزرگی را در زمینه مذاکره برای آزادی اسرا انجام می‌دهد و همچنین تلاش می‌کند مطمئن شود که سرویس‌های اطلاعاتی ما بااسرائیل همکاری نزدیک دارند تا برخی از این شکاف‌هایی را که آشکارا وجود دارند، پر کنند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار