پایش میدانی هزار و صد طرح اشتغال زایی در استان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت:هزار و صد طرح اشتغال زایی در سطح استان گلستان به صورت میدانی ، پایش و راستی آزمایی شدند.

حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان در جلسه کارگروه اشتغال علی آباد کتول گفت: از این هزار و ۱۰۰ طرح نزدیک به ۸۰۰ طرح مورد تایید قرار گرفته است که بیش از ۷۰ درصد طرح‌ها تا به اینجا مورد تایید بوده است.

او  افزود: عدم همکاری، مغایرت در زیست بوم، مغایرت در تاریخ شروع و عدم وجود طرح در محل، از دلایل انحراف و تخلف بعضی از طرح‌هاست.

دبیر کارگروه اشتغال استان گلستان در ادامه گفت: مبارزه با بیکاری همانند سایر آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه همه افراد جامعه در هر پست و مقامی است که در این راستا زیست‌بوم ملی اشتغال به دنبال اجتماعی کردن ایجاد شغل در کشور است.

خواجه مظفری اضافه کرد: زیست‌بوم اشتغال بر این نظریه استوار است که صِرف پرداختِ تسهیلات تولید، شغل ایجاد نخواهد شد بلکه باید باید ابعاد مالی، حقوقی، زیرساخت، فناوری و بازاریابی که ۵ متغیر اساسی تولید هستند به طور یک جا موردتوجه قرار گیرد.

او افزود: برای اجرای زیست بوم تا کنون در استان ۸ هزار و ۹۲۰ مورد تامین مالی، ۶ هزار ۳۵۲ مجوز، ۷ هزار و ۷۱ مورد مشاوره شغلی و ۲ هزار و ۳۳۹ مورد آموزش‌های مهارتی توسط دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال هر استان متناسب با جغرافیا، جنسیت و قابلیت‌های آن منطقه تعریف خواهد شد.

او  به فعالیت سامانه جستجوی شغل و استقبال خوب گلستانی‌ها از این سامانه اشاره کرد و بیان داشت: تا به حال از مجموع ۳ هزار و ۶۱۵ متقاضی ثبت شده، حدود هزار نفر بکارگماری شده‌اند و مجموع ۴ هزار و ۸۱۰ فرصت شغلی و تعداد ۶۲۰ کارفرما ثبت شده است.

خواجه مظفری در مورد تسهیلات مشاغل خانگی گفت: اعتبار امسال در این حوزه مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بوده که تا کنون ۸۴ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده و از این طریق، برای دو هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان افزود: در بخش اعتبارات مشاغل خانگی تاکنون تعداد ۸ هزار و ۵۴ نفر ثبت نام، ۶ هزار و ۹۷۳ مجوز صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.