امانت کتاب در مهاباد ۲ برابر شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: امسال در مجموع بیش از ۲۵ هزار کتاب به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که ۲ برابر مدت مشابه پارسال است.

حسن سالاری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: هم اکنون پنج کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل سه کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است و در آن‌ها انواع کتاب با موضوع‌های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده نگهداری می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال سه هزار عنوان کتاب در قالب سه هزار و ۲۰۰ نسخه از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی به شهرستان اختصاص یافته و توزیع شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه امسال همچنین بیش از هزار و ۲۰۰ جلد کتاب از طرف خیّران، شهروندان و علاقه‌مندان به مطالعه به کتابخانه‌های عمومی مهاباد اهدا شده است، بیان کرد: پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز در قفسه کتابخانه‌ای عمومی قرار گرفته تا اعضا و علاقه‌مندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

سالاری تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان را چهار هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: برای اعضای نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و افراد بی بضاعت به صورت رایگان پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سرانه کتابخانه‌ای در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است، یادآور شد: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.