صنعت بیمه یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت : صنعت بیمه یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی و محقق کننده شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» است.

محمود رشیدی‌اقدم، مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت : مبنای قانونی بیمه در جمهوری اسلامی ایران؛ اصل بیست‌ونهم قانون اساسی است.

وی ادامه داد: در این اصل آمده برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، حوادث و سوانح، خدمات بهداشتی و درمانی، مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و ... حق همگانی است.

مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمد‌های عمومی و درآمد‌های حاصل از مشارکت مردم خدمات و حمایت‌های مالی خود را برای یک‌یک افراد کشور تأمین کند.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۳ آذرماه به عنوان روز بیمه، خاطرنشان کرد: هدف از نامگذاری ایجاد فرصتی است برای آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه تا با معرفی پوشش‌های متنوع صنعت بیمه، چگونگی حفاظت از دارایی‌های افراد معرفی شود.

رشیدی‌اقدم با تأکید بر ارتقای فرهنگ بیمه در راستای افزایش ضریب نفوذ، گفت: امسال در مدارس زنگ بیمه به صدا درآمد تا کودکان را از همان دوران کودکی با فرهنگ بیمه آشنا شوند.

وی، از صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصادی و محقق کننده شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» یاد کرد و افزود: پشتیبانی و حمایت از سرمایه‌گذاری، جمع‌آوری و تجهیز منابع برای سرمایه‌گذاری، به کارگیری منابع و ذخایر فنی بیمه در بخش تولید کشور، بهبود وضعیت کسب کار، ایجاد اشتغال، کمک‌کننده کشور در هنگام بلایای طبیعی، منابع درآمدی کشور با پرداخت مالیات و رشد تولید ناخالص داخلی کشور از مهمترین نقش صنعت بیمه است که موجب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

رشیدی‌اقدام اضافه کرد: صنعت بیمه با حمایت و پشتیبانی که از سرمایه‌گذار دارد این رغبت را برای فعالان اقتصادی ایجاد می‌کند تا در رمینه شغل و تولید ورود پیدا کنند.

وی از فعالان اقتصادی خواست در خرید بیمه نامه‌های مختلف از ظرفیت‌های استان استفاده کند تا اشتغال پایداری که صنعت بیمه در بخش نمایندگی، کارگزاری و فنی ایجاد کرده از بین نرود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.