نماینده ولی فقیه در سمنان:

درآمد‌های بیمه‌ای در سمنان به بخش‌های مورد نیاز هدایت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: درآمد‌های بیمه‌ای به حوزه‌های مورد نیاز استان هدایت و جذب شود و در این زمینه تاکید‌های قانونی نیز وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بیمه‌های استان ، با یادآوری تاکید‌های قانون اساسی و نیز قوانین بالادستی کشور در خصوص فراگیری بیمه در جامعه، گفت: یکی از مسائلی که مدیران صنعت بیمه در استان باید به آن توجه بیشتری داشته باشند، موضوع جذب و هدایت درآمد‌های این صنعت به بخش‌های مختلف توسعه‌ای و ... در استان است.

وی تلاش برای رفع خلاء‌های قانونی این مساله را ضروری عنوان و افزود: با توجه به تردد پرشمار وسایل نقلیه در استان سمنان و قرار گرفتن این خطه در مسیر حرم مطهر رضوی این مساله باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر نقش بیمه‌ها در ایجاد آرامش روانی جامعه گفت: هرچند موضوع بیمه در نظام‌های غربی مطرح شد، اما فقه پویای شیعه این موضوع را به رسمیت شناخته است؛ همانطور که بزرگان و نظریه‌پردازانی همچون شهید مطهری در این زمینه استدلال‌هایی نیز مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه پدیده‌ای دوسویه است که علاوه بر خدمت‌رسانی، نوعی سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود، افزود: خدمات بیمه‌ها در شرایط خاص و هنگام بروز مشکل، بسیار ارزشمند و مفید است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: در جوامع غربی، سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه بیشتر با هدف کسب سود انجام می‌شود، اما این صنعت باید در کشورمان با ارزش‌های اسلامی و انسانی نیز همراه باشد.

وی با تاکید بر جنبه خدمت‌رسانی به مردم در صنعت بیمه گفت: فعالیت در بیمه‌ها اگر با نیت خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه انجام شود، ارزشی مضاعف خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.