ارائه خدمات رایگان کمیته امداد همدان به ۹۰۰ مادر باردار و شیرده

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: ۹۰۰ مادر باردار و شیرده در سطح استان زیرپوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند و خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

محمد رسول شیخی زاده با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده گفت: ماهانه بُن کارت خانوار‌های تحت حمایت و زنان باردار و شیرده در استان که جزو دهک‌های درآمدی یک تا پنج جامعه هستند، برای خرید کالا‌های خوراکی تا سقف سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال شارژ می‌شود.

او گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بن کارت ۹۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در استان همدان با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال شارژ شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: طرح سلامت مادران و حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق محروم به عنوان یکی از ماموریت‌های کمیته امداد قرار دارد و برنامه بلندمدتی برای رفع سوء تغذیه و حمایت از زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سوء تغذیه تدوین شده است.

شیخی زاده گفت: شناسایی مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان صورت می‌گیرد و شارژ بُن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

او گفت: جامعه هدف با شارژ بُن کارت‌های خود به صورت ماهیانه می‌توانند با حضور در فروشگاه‌ها معرفی شده توسط مراکز بهداشت نسبت به تهیه بسته پروتئینی و حبوبات اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: رفع به موقع نیاز‌های معیشتی مادران دارای فرزند شیرخوار از اولویت‌های این نهاد است که با نیازسنجی به صورت مستمر مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.