نیازمند سیاست واحد درخصوص آلودگی هوا هستیم

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در مورد آلودگی هوا باید دستگاه قضایی، دستگاه تقنینی کشور، دانشگاه‌ها و عناصر فرهنگی و رسانه‌ها بر اساس یک سیاست واحد حرکت کنند.

 مهدی عباسی با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوا به نظر اضلاع و افرادی که باید کار کنند متفاوت و مختلف هستند اما بیشتر به مسئولیت های حاکمیتی پرداختیم، بگونه ای که از سایر ظرفیت‌ها غافل شدیم، گفت: اگر همه با هم تصمیم به حل مشکل نگیریم این مشکل لاینحل باقی خواهد ماند. یعنی باید دستگاه قضایی، دستگاه تقنینی کشور، دانشگاه‌ها و عناصر فرهنگی و رسانه‌ها بر اساس یک سیاست واحد حرکت کنند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین بازیگران این صحنه، مردم هستند، ادامه داد: مردم چطور؟از این جهت که اگر مردم همین امروز تصمیم بگیرند که در استفاده از سوخت‌های فسیلی و خودروهای شخصی در استان تهران ۱۰ درصد کاهش مصرف و صرفه جویی داشته باشند، موثر است. براساس گزارش مرداد ماه مدیر شرکت ملی پخش نفت در استان تهران ۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم که در درصد صرفه جویی یعنی دومیلیون لیتر بنزین. اگر این ۲۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در استان تهران را با کشورهایی که شرایط مشابه دارند مقایسه کنیم، می بینیم که مصرف انرژی تهران به اندازه پهنای بقیه کشورها است.

عباسی تاکید کرد: قطعا تکالیف دولت و مجموعه ها جای خود باقی است ولی اینجا مشارکت مردم یک گام اساسی و موثر در کاهش آلودگی هوا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
وقت فکر کردن به کثیفی هوا رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
تا نباشد چوب تر
کار نکنند گاو و خر
آخرین اخبار