در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صدور ابلاغ سردفتری برای هزار نفر تا یک‌ماه آینده

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صدور ابلاغ سردفتری برای هزار نفر تا یک‌ماه آینده خبرداد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در آزمون سردفتری سال گذشته ۱۲۹۷ نفر پذیرفته علمی این آزمون بودند که بعد از احراز صلاحیت‌های عمومی ۱۶۰ نفر فاقد صلاحیت‌های عمومی بودند و ۱۵۰ نفر انصراف دادند قریب به ۸۸۸۷ نفر وارد فرآیند‌های جذب در سازمان ثبت شدند.

وی گفت: برای اولین بار سازمان ثبت مصاحبه‌ها را به استان‌ها تفویض کرد و ۴۳ هیئت مصاحبه را در تمام استان‌ها فعال کردیم گفت: حقوق علم، فن و هنر است و تمام رشته‌های حقوقی دارای دوره کارآموزی هستند سردفتری در قانون سابق و آیین نامه فعلی کارآموزی پیش بینی شده است.

بابایی گفت: تمام افراد پذیرفته و تایید صلاحیت شده در آزمون سردفتری جزئ خانواده سازمان ثبت هستند و ابلاغ سردفتری صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نکته مهم بحث تسلط فنی و احراز صلاحیت علمی است گفت: بیش از ۱۰۰ نوع سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود که شروط و ماهیت سند پیچیده و فنی است.

بابایی گفت: امروز برای ۱۱۰ نفر مراسم تحلیف سردفتری برگزار شد و تا هفته آینده ۵۰۰ نفر ابلاغ دریافت خواهند کرد و این تعداد تا یک ماه آینده به هزار نفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: افراد دانشگاهی هستند که به امورات فنی سردفتری آشنایی ندارند و نیاز به گذزاندن دوره دارند که این افراد با توجه به توانایی از سه ماه تا یک سال دوره را طی می‌کنند و اابلاغ برای این افراد هم صادر خواهد شد.

برچسب ها: ثبت اسناد ، ابلاغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
دریا
۲۱:۵۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
با سلام دفاتر چرا درجه بندی از لحاظ زدن سند نیست که اول کارشون هست مثل زدن سند قطعی و رهنی مشارکت بعد تمام اینهایی که آزمون دادن همه از لحاظ علمی کامل بودن هرکس آزمون بده قبول شدند پس ماده ۶۹ هم عملا حذف شد همه کارای شما بدون برنامه و احمقانه است فقط می خواهید بگید که ما کار برا جوان داریم اگر الان فقط بیکار هستند فردا یک بدهکار بیکار میشن واقعا جای تأسف داره چرا دیگه برای خرید دفتر آزمون رو شرط گذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
علی جعفری
۰۰:۱۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
این بود قانون تسهیل؟ یه بار 85000 نفر بگیرند سال بعد هیچ چی حالا خوبه گفته بودند برای آزمون 1402 برای زمانش با سازمان ثبت مکاتبه کردند آیا بهتر نبود این همه تعداد را کم کم وارد سر دفتری می کردند ؟
آخرین اخبار