اشتغال، مهمترین نیاز معلولان خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اشتغال، یکی از مهمترین نیاز‌های معلولان است.

محسن توحیدی‌مقدم در همایش گرامی‌داشت معلولان افزود: کارفرما‌های بخش خصوصی و دولت به اشتغال توجه داشته باشند تا این افراد بتوانند معیشت خود را تأمین کنند. معلول‌ها نیاز به ترحم ندارند، آن‌ها نیاز دارند تا در امور مشارکت داده شوند.
وی افزود: از همه سازمان‌های دولتی و خصوصی و کسبه تقاضا داریم مناسب‌سازی را مورد توجه قرار دهند تا دسترسی معلول‌ها به خدمات آسان‌تر شود. باید تساوی‌سازی فرصت‌ها ایجاد شود.
مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه شعار جهانی روز معلول، باور توانمندی‌هاست، اضافه کرد: دیگر زمان آن گذشته که یک فرد معلول در انزوا باشد از سوی دیگر، باید پیشگیری مورد توجه همه باشد.
استاندار خراسان شمالی هم گفت: استفاده از توانمندی‌های معلول‌ها باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد و از طرفی باید سطح زندگی در محیط شهری و روستایی برای همه افراد یکسان باشد، نه اینکه یک قشر خاص برخوردار باشند و این امر باید به باور عمومی و فرهنگ بدل شود.
محمدرضا حسین‌نژاد، با تاکید بر اینکه مناسبت‌سازی‌ها برای افراد معلول باید به‌درستی انجام شود، افزود: معلول‌ها باید از لذت زندگی بهره‌مند شوند، بنابراین شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید فضا‌ها را برای همه افراد قابل دسترس کنند.
وی بر لزوم ارتباط تنگاتنگ با جامعه معلول‌ها تاکید کرد و گفت: مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی باید این اقدامات را برای معلولان تسهیل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.