استفاده از هوش مصنوعی در دستور کار حوزه‌های علمیه

استفاده از هوش مصنوعی در انتقال مفاهیم، مبانی و معارف دینی مسئله ایست که ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه به آن توجه دارد و تلاش می‌کند با تربیت نیروهای، متخصص در این حوزه گامی بلند در مسیر بهره برداری از این فناوری بردارد.

محمدرضا قاسمی، دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه با اشاره به توسعه فناوری‌های هوشمند و همچنین استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌ها و ابعاد مختلف گفت: امروز با رشد هوش‌مصنوعی در دنیا تحولاتی ایجاد شده است که خواسته یا ناخواسته دولت‌ها و ملت‌ها را درگیر خود کرده است.

قاسمی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع، قوانین، امنیت، محیط زیست، پزشکی، سلامت، تکنولوژی، آموزش، پژوهش و صنایع مختلف تحت تأثیر هوش مصنوعی می‌توانند رشد یا رکود چشمگیری را تجربه کنند، گفت: این که تغییرات هر حوزه مثبت باشد یا منفی، به استفاده درست و به هنگام از این ابزار‌ها و یا عدم استفاده، استفاده نادرست و دیرهنگام از آن‌ها بستگی دارد.

دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه با تاکید بر استفاده حوزویان، پژوهشگران و مبلغان دینی از هوش مصنوعی در عرصه تبلیغ و انتقال مفاهیم افزود: حوزه‌های علمیه بایستی در این جبهه مبارزه تمدنی با استفاده از ابزار‌های هوشمند و به روز جایگاه خود را به خوبی در سنگر تبلیغ پیدا کند.

قاسمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما باید جز ۱۰ کشور برتر دنیا در عرصه هوش مصنوعی باشیم گفت: امروز نه تنها فضا‌های تبلیغ و ارائه پیام با آمدن پیام رسان‌ها و شبکه‌های مجازی گسترش یافته است بلکه با ابزار‌های هوشمند همچون هوش مصنوعی، ظرفیت‌های جدیدی نیز در ابعاد دیگر مرتبط با تبلیغ یعنی تهیه مواد تبلیغی، شناسایی شیوه‌های اثر گذار، شناخت و تحلیل مخاطبان فعلی و بالقوه، تربیت مبلغ و ... ایجاد شده است.

قاسمی افزود: بهره گیری از این ظرفیت‌ها مارا در دستیابی به اهداف عرصه تبلیغ سال‌های جلو می‌برد و تجهیز به هوش مصنوعی حوزه علمیه را در این عرصه تحول آفرین می‌کند.

دبیر ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه همچنین بومی سازی این حوزه را برای انتقال مستندات دینی و مذهبی و ارزش‌های اخلاقی در حوزه اجتماع و سبک زندگی ضروری دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار