در هشت ماه نخست امسال رقم خورد:

تولید ۲۰۵ هزار دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی

معاون وزیر صمت در امور خودرویی گفت: در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲۰۵ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که حدود ۸۰ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی، معاون وزیر صمت در امور خودرویی گفت: امسال حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به‌ صورت مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.  

توکلی لاهیجانی گفت: امسال ۱۰۷ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۳ درصد رشد برخوردار بوده است.  

او گفت: علاوه بر این در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. تولید حدود ۲۵ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۲۶ درصدی تولید در این حوزه از دیگر آمار قابل ذکر است.  

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: در مدت یاد شده ۳۹۴ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۱ درصد رشد برخوردار بوده است. علاوه بر این در ۸ ماهه اول امسال حدود ۲۰۵ هزا ر دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که در مقایسه با تولید ۱۱۴ هزار دستگاه در مدت مشابه پارسال حدود ۸۰ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.  

توکلی لاهیجانی گفت: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

برچسب ها: تولید خودرو ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار