۵ صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۵ صیاد متخلف را که با دستگاه موتور برق در رودخانه زاب این شهرستان مشغول صید غیرقانونی ماهی بودند، دستگیر کردند.

خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره همچنین موفق شدند از ۵ متخلف در این ماموریت یک دستگاه موتوربرق، ۵۰ متر کابل برق، یک عدد تور جمع آوری ماهی و بیش از ۵۰ قطعه ماهی از متخلفان کشف و ضبط کنند.

وی با تاکید بر اینکه صید ماهی با موتور برق یکی از روش‌های ناهنجار و غیرمتعارف است که باعث مختل شدن اکوسیستم رودخانه شده و تمامی زیست‌مندان آبی با شوک الکتریکی از بین می‌روند، افزود: ماموران یگان حفاظت با متخلفان و کسانی‌که باعث تخریب محیط زیست منطقه شوند، برخورد قانونی می‌کنند.

پنج صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آن‌ها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مار‌های آبی را نیز از بین می‌برد.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب، صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.