افزایش هشت هزار تنی صادرات ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال در حوزه آبزیان و ماهی سردآبی، ۷۰۰ تن صادرات به ثبت رسیده که این میزان امسال به هشت هزارتن افزایش یافته است.

حسین برزگر اظهار داشت: در حوزه گیاهان دارویی در استان جشنواره موسیر برای تامین نهاده و جمع‌آوری دانش بومی موسیر با همکاری مرکز تحقیقات برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه استان در اجرای برنامه الگوی کشت امسال ۹۲ درصد برنامه ابلاغی تات انطباق داشتیم و یک‌سال استثنایی از لحاظ تولید داشتیم، افزود: دربرنامه هدفگذاری ۲.۵ درصد افزایش تولید را داشتیم، در حالی که متناسب با نرخ جمعیت امسال یک‌سال استثنایی داشتیم و بالای شش درصد افزایش تولید در بخش کشاورزی در استان داشتیم.

برزگر با اشاره به اینکه امسال در بخش تولید علوفه و نباتات صنعتی ۳۰۰ هزارتن تولید و در بخش سردرختی نیز افزایش قابل مقایسه داشتیم، اضافه کرد: صادرات بادام از ۳۰۰ تن مغز بادام به نزدیک هزار و ۳۰۰ تن رسیده است که برابر سه سال گذشته صادرات بادام داشتیم.

به گفته وی، در حوزه آبزیان و ماهی سردآبی نیز پارسال ۷۰۰ تن صادرات داشتیم که این میزان امسال به هشت هزارتن افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


برزگر با اشاره به اینکه هم‌اکنون زنجیره تولیدآبزبان و ماهیان سردآبی در استان فعال است و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش زنجیره آبزیان استان است، بیان داشت: هم اکنون ۲۱ کارخانه خوراک ماهی سردآبی در استان فعال است.

وی تصریح کرد: پارسال ۲۵ هزارتن ماهی قزل آلا در استان تولید شد و درسال جاری نیز بالای ۳۰ هزارتن تولید داشتیم و کارخانه‌های فراوری و بسته‌بندی نیز فعال می‌باشد.

برزگر افزود: در سفر رئیس جمهور به استان راه‌اندازی مرکز تشخیص بیماری‌های آبزیان تصویب شد و مصوب شدکه ازمحل فروش اموال، بحث ساختمان این مرکز راه‌اندازی و ازمحل اعتبارات شیلات نیز تجهیزات این مرکز فراهم شود.

وی اضافه کرد: برای تکمیل زنجیره شیلات وتحقیقات شیلات سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان در حوزه آبزیان تهیه شده است و فعال کردن مرکزتحقیقات شیلات استان در اولویت قرار دارد.

برزگر با اشاره به فعال شدن ایستگاه تحقیقات بادام و همچنین افزایش تولید و صادرات بادام، ادامه داد: هم‌اکنون ۴۴ واحد فرآوری در شهرک تخصصی بادام استان جواز تاسیس دریافت کردند و هم اکنون برای تکمیل زنجیره تولید ماهیان سردآبی به راه‌اندازی و توسعه واحد‌های تکثیر تخم چشم زده موردنیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.