پیشرفت استان‌ها با تفویض اختیار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با تفویض اختیار به استان‌ها، امکان پیشرفت و تامین نیاز‌های استان چند برابر می‌شود.

محسن رضایی دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: اگر امکان تفویض اختیار به استان‌ها در برخی زمینه‌ها وجود داشت، امکان پیشرفت و تامین نیاز‌های استان چندین برابر می‌شد.

او افزود: وقتی استانداران و فرمانداران اختیارات داشته باشند، می‌توانند مردم را همراه کنند، در غیر اینصورت نمی‌توانند از بسیاری از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شوند.

رضایی تاکید کرد: تحقق اقتصاد مردمی فقط با تفویض اختیار به فرمانداران و استانداران امکان‌پذیر است ضمن اینکه مطالبات مردمی در بسیاری از موارد به صف تبدیل شده و علت آن منتظر ماندن استان‌ها برای تصمیم‌گیری وزارتخانه‌ها است، اما اگر استان‌ها اختیار داشته باشند، این صفوف انتظار از بین می‌رود.

دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معتقد به علم با تعهد و تدین هستیم، اظهار کرد: هویت دینی اگر از آموزش و پرورش جدا شود، می‌توان تبعات آن را در یکی دو دهه آینده به خوبی پیش‌بینی کرد.

رضایی با بیان اینکه اگر خلا تفکر و تدین در مدارس ما حل نشود، با مشکلات جدی مواجه می‌شویم، افزود: سرچشمه همه فضائل در احکام الهی است بنابراین باید به فکر تقویت تدین دانش‌آموزان در مدارس و آگاهی بخشی به آن‌ها باشیم.

او عنوان کرد: برای داشتن یک نظام سیاسی پایدار که در اثر طوفان حوادث از بین نرود، باید جمهوری اسلامی باشد، یعنی بین سیاست و دین از یک طرف و بین سیاست و مردم از طرف دیگر، پلی ساخت که هم مردم و هم دین و هم کشور را کنار هم داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظام اسلامی یک اندیشه است که خدا در فکر امام راحل قرار داد که توانست از ولایت فقیه یک الگوی سیاسی ارائه‌دهد.

رضایی گفت: امروز هم مسائل فرهنگی و سیاسی نیاز به فکر، نبوغ و نوآوری دارد که این در اندیشه کودکان و نوجوانان و جوانان امروز آشکار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار