شهروندخبرنگار زنجان؛

رنجش باغداران طارم از پر بار نشدن درختان زیتون

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی از پربار نشدن درختان زیتون در باغ‌های شهرستان طارم استان زنجان گلایه کرد.

درخت زیتون یکی از اولین و قدیمی‌ترین درختان میوه است که امروز در مناطقی با آب و هوای مدیترانه ای کشت می‌شود و برای سلامتی انسان ها بسیار مفید و موثر است.
سال گذشته باغداران شهرستان طارم استان زنجان شاهد مازاد تولید زیتون بودند، این در حالی است که امسال به‌طور طبیعی برداشت این محصول از باغ‌ها آورده چندانی برای آن‌ها در پی نداشته است و باغداران را با مشکلات درآمدی مواجه کرده است به طوری که قادر به تسویه اقساط وام های خود را ندارند و به همین دلیل وام دیگری به آنها تعلق نمی گیرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام، من از باغداران شهرستان طارم استان زنجان هستم. این شهرستان حدود ۴۵ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند. اما امسال باغ‌های این شهرستان اصلا بار نداشت بطوری که ما از باغی که سال گذشته ۲۰ تن زیتون چیدیم امسال ۱۰ کیلو هم زیتون نچیدیم. چون درآمدی نداشتیم و وام‌های بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها را هم نتوانستیم تسویه کنیم. امسال هم که گفتند بخشنامه آمده وام‌ها را استمهال می‌کنند. اما به بانک که مراجعه کردیم به ما می‌گویند تسویه کنید، چون وام‌های بالای ۵۰ میلیون تومان را شامل نمی‌شود. خواهش می‌کنم پیگیر باشید. ما امسال حتی توان تغذیه و رسیدگی به درختهایمان را نداریم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار