خارجی‌ها همچنان مشتری مرکبات مازندران

۱۱ هزار تن مرکبات تاکنون از ساری به خارج کشور صادر شده است.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به ارسال روزانه مرکبات این شهرستان به خارج کشور، گفت: ۱۱ هزار و ۹۳ تن مرکبات این شهرستان تاکنون به کشور‌های همسایه صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تعداد محموله ارسال شده را ۵۳۸ کانتینر اعلام کرد.

اوبا بیان اینکه ۶۳ واحد سورتینگ در این شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: شهرستان ساری دارای بیش از ۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات است که ۵ هزار هکتار آن باغات نارنگی و ۱۵ هزار هکتار انواع پرتقال است.

علوی گفت: مطمئنا صادرات میوه یکی از کسب و کار‌های زودبازده، پرسود و پرطرفدار است و مهمترین مزیت صادرات میوه در وارد شدن ارز به کشور است.

او با بیان این موضوع که شرایط مطلوب ساری برای کشت و برداشت میوه می‌تواند به راحتی این صادرات را وسعت بخشد، مزایای این برنامه ریزی را اشتغال‌زایی در مقاطع مختلف صادرات میوه از جمله کشت و کار، برداشت میوه، صنایع بسته‌بندی، حمل و نقل و … دانست.

علوی افزود: تلاش برای تولید میوه با کیفیت‌تر، رقابت برای ارائه بسته‌بندی‌های با کیفیت و متنوع، بازاریابی و مطرح شدن این صادرات در سطح بین الملل از جمله موارد دیگری است که می‌توان تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ازما که کیلویی هفت هزار تومان میخرن....‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
انشاله که صادرات تازمانی که مرکبات دست باغدران هست ادامه داشته باشه تاباغدارن به زخمشون بزنند نه اینکه به دست دلالان رسیده صادرات بیشتربشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
همه مگس زده هست یک هفته دیگه همه رو برگشت میزنن. فقط ببینید
Iran (Islamic Republic of)
یحیی
۱۷:۴۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ان شااله با برنامه ریزی بهتر صادرات مرکبات افزایش پیدا کند.
آخرین اخبار