فامنین نیازمند ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود دانشکده فنی و حرفه‌ای یکی از نیاز‌های ضروری فامنین است که می‌تواند نیروی ماهر برای منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد پرورش دهد.

 حمیدرضا حاجی‌بابایی دیروز در جلسه هماهنگی ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای فامنین با همکاری دانشگاه پیام نور در محل دانشگاه پیام نور مرکز فامنین گفت: کشور باید در پنج سال آینده هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشد که ۲.۸ درصد آن از طریق افزایش بهره‌وری است و مهمترین رکن بهره‌وری نیز نیروی انسانی ماهر است.

او با بیان اینکه هر شهرستان که نیروی ماهر و حرفه‌ای داشته باشد به توسعه پایدار هم خواهد رسید گفت: فامنین به شدت نیاز به این نیروی ماهر دارد و باید حداقل یک‌هزار جوان تکنسین و مهندس در این منطقه پرورش دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز امروز فامنین تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است گفت: هشت هنرستان ویژه در شهرستان همدان احداث شده که از ساختمان و کارگاه‌های استاندارد برخوردار است.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه ایجاد دانشکده فنی و حرفه‌ای نیاز منطقه است گفت: راه‌اندازی پتروشیمی نیاز به نیروی انسانی دارد بنابراین برای همین واحد می‌توان نیروی انسانی پرورش داد. 

او با اشاره به اینکه همه زوایای شهرستان به تکنسین دارد گفت: ۵۰ درصد دانشگاه‌ها باید به سمت کسب مهارتی بروند و ۷۰ درصد آموزش و پرورش نیز به سمت هنرستان هدایت شود. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: از نقاط مختلف استان و سایر شهرستان‌ها افراد می‌توانند برای تحصیل به فامنین بیایند و این یک ظرفیت بزرگ برای منطقه به حساب می‌آید.
حاجی بابایی در پایان با بیان اینکه نباید بر روی دانشگاه فعلی تعصب داشت گفت: دیروز اولویت دانشگاه پیام نور بود و امروز فنی و حرفه‌ای به نیاز جامعه بدل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.