تشییع و تدفین عالم مجاهد افغانستانی در کابل + فیلم

پیکر حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد هادی هادی» در شهر کابل تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد هادی هادی» از چهره‌های سرشناس جهادی و سیاسی افغانستان در شهر کابل تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی هادی با حضور علما، طلاب، فرهنگیان، اعضای خانواده و جمعی از شهروندان کابل در غرب این شهر برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم، درگذشت این چهره سیاسی و جهادی را ضایعه‌ای برای مردم افغانستان دانستند و ضمن ابراز تاسف از این ضایعه، از کارنامه جهادی و فرهنگی وی به نیکی یاد کردند.

پیکر این چهره جهادی افغانستان پیشتر در حرم مطهرامام رضا (ع) در مشهد و حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم تشییع شده بود.

سید محمد هادی هادی یکی از چهره‌های سرشناس جهادی و سیاسی افغانستان بود که کارنامه درخشانی در مبارزه و جهاد با ارتش سرخ شوروی و کمونیست‌ها دارد و از جمله نخستین فرماندهان جهاد در استان وردک بود. آقای هادی در سمت‌های مختلف از جمله وزیر وزارتخانه‌های کشاورزی، توسعه روستایی، معاونت و سرپرست وزارت شهدا و معلولین در دولت‌های سابق افغانستان و نیز مشاور دفاعی و نظامی رییس دولت اسلامی در حکومت مجاهدین انجام وظیفه کرده بود.

سید هادی هادی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز کارنامه روشن دارد، وی موسس بنیاد فرهنگی و تبلیغی پیامبر اعظم (ص) در سال هزار و سیصد و هشتاد و شش بود که در پوشش این بنیاد فرهنگی، برنامه‌های مختلفی را برای افشای جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان و نیز پیامد‌های نامیمون پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا برگزار کرده بود.

همچنین وی در تاسیس شورای اخوت اسلامی افغانستان نقش فعال ایفا کرد و از اعضای موثر شورای علمای اهل تشیع این کشور بود.

حجت الاسلام سیدهادی پس از تحمل چند سال بیماری در شصت و پنج سالگی حدود یک هفته قبل دار فانی را وداع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
خدا رحمتش کنه
آخرین اخبار