افزایش صادرات کالا از پایانه مرزی دوغارون

تردد ناوگان حمل و نقل در دوغارون بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: فعالیت پایانه مرزی دوغارون از ۲۳ آبان ماه امسال با پنج ساعت افزایش از ساعت هفت صبح تا ۲۳ شب، ادامه دارد.

اسماعیل پورعابد افزود: این افزایش ساعت کاری در مجموعه اقتصادی دوغارون استقبال رانندگان و صاحبان کالای دو کشور ایران و افغانستان را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به صادرات کالا از این پایانه به افغانستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۸۶۵ هزار و ۹۸۳ تن انواع کالا با ۳۳ هزار و ۲۱۶ دستگاه کامیون به افغانستان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون اظهار کرد: در همین بازه زمانی، ۳۶۰ هزار و ۲۸۴ تن انواع کالا با ۱۶ هزار و ۶۲۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پورعابد افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، حجم کالا‌های وارد شده از افغانستان به ایران از طریق پایانه مرزی دوغارون، هشت هزار و ۹۹۷ تن بوده است.

به گفته او در بخش مسافری هم روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش‌های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد می‌کنند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از معبر دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می‌شوند.

هرات یکی از مهمترین بازار‌های کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و بیشترین حجم کالا از دوغارون به سمت این شهر، صادر می‌شود.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار