رحیمی خبر داد:

ساخت ۱۲ بیمارستان مگاهاسپیتال در کشور/ رقم فوق‌العاده خاص کادر درمان در بودجه دیده شود

معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: برای نگهداشت نیروی انسانی باید در وضعیت حق‌الزحمه تجدیدنظر شود.

بهروز رحیمی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگوی ویژه خبری که جمعه ۱۷ آذر ماه روی آنتن شبکه خبر رفت درباره بیمارستان فردیس گفت: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های فردیس بیمارستان بود و مرکز درمانی فردیس الان آماده راه‌اندازی کامل است. 

وی بیان کرد: برای بیمارستان فردیس ۳۰۰ نفر نیرو در نظر گرفته شده و در آزمون اخیر نیروهای آن پیش بینی شده است. تعداد تخت‌ها در هر اتاق در این بیمارستان مانند مراکز درمانی خصوصی است و نمای بیرونی بیمارستان هم کاملا مناسب است.

رحیمی افزود: برنامه‌ریزی برای بازسازی ۴۰۰ بیمارستان انجام شده تا تاسیسات آن نوسازی شود. همچنین ۴۷ هزار تخت بیمارستان دیگر در دست ساخت داریم و بیمارستان‌های دیگری هم در کشور در حال ساخت است.

معاون توسعه وزارت بهداشت افزود: بیمارستان‌های ۲۲۰ تخت‌خوابی تنکابن، رازی قائم شهر، اراک، اکباتان همدان، خمین، زنان و زایمان ایرانشهر تا پایان سال راه اندازی می‌شوند.

وی افزود: تا پایان برنامه هفتم ۲/۵ تخت به ازای هزار نفر جمعیت در کشور باید ساخته شود و حالا ۱۲ بیمارستان با هزار تخت و به اصطلاح مگاهاسپیتال در دست ساخت داریم. 

رحیمی بیان کرد: در نوار جنوبی استان تهران تخت‌های زیادی در دست ساخت خواهیم داشت. برای نگهداشت نیروی انسانی باید یک تجدیدنظری در وضعیت حق‌الزحمه باید انجام شود و رقم اضافه کار نیروهای کادر سلامت اصلاح شود. همچنین اینکه وزارت بهداشت تلاش کرده تا این موضوع فوق‌العاده خاص در بودجه سال آینده دیده شود. 

در البرز از نظر وضعیت تخت بیمارستانی باید کارهای بیشتری انجام شود

همچنین سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در فردیس بیمارستان نداشتیم و در البرز از نظر وضعیت تخت بیمارستانی باید کارهای بیشتری انجام داد. سرانه تخت به ازای هزار نفر جمعیت، ۱/۸۹ است و در اروپا این آمار ۵ و در کره و ژاپن ۱۰ است. 

وی بیان کرد: به ازای هر تخت بیمارستانی بین ۲/۵ تا ۳ پرسنل نیاز داریم. مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو داده شده و آزمون هم به تازگی برگزار شده است. 

افزایش ۱۴ درصدی تخت بیمارستانی در البرز

شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز هم گفت: سیتی اسکن این بیمارستان‌های تازه تاسیس تا دو هفته آینده تامین می‌شود و بیماران بستری در این مرکزی با آمبولانس به بیمارستان کرج اعزام می‌شوند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان با تمام بیمه‌های پایه قرارداد دارد. بیمار بستری ده درصد از هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد. در البرز با ساخت این بیمارستان ۱۴ درصد تعداد تخت‌ها اضافه شده است. به طور کلی البرز از نظر سرانه تخت در رتبه آخر قرار دارد. 

وی تاکید کرد: در سطح استان البرز ۴۰۰ تخت مراقبت های ویژه و در بیمارستان فردیس ۲۵ تخت داریم و قبل از افتتاح رسمی ضریب اشغال تخت بیش از ۵۰ درصد بوده است.

گفتنی است که بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد تا ۱۲ سال انتظار مردم شهرستان فردیس برای بهره مندی از خدمات درمانی، پایان یابد؛ شهرستانی با جمعیت بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر که تاکنون از وجود حتی یک تخت بیمارستانی محروم بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار