بیش از ۶۲۰۰ ابلاغیه رفع نقص در کارگاه‌های سیستان و بلوچستان صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار و ۲۴۸ ابلاغیه رفع نقص کارگاه‌ها تا پایان آبان ماه جاری در این استان صادر شده است.

خلیل احمد سلامی گفت:  در اجرای ماده ۸۵ قانون کار، بازرسی‌های ادواری و موردی از کارگاه‌ها برای نظارت بر حسن اجرای این قانون و مسائل مرتبط با ایمنی و حفاظت فنی بوده انجام می‌شود که هدف اصلی آن با اولویت تأمین ایمنی، پیشگیری از حوادث، حفظ و صیانت از کارگران همچنین مسائل مرتبط با حقوق و مزایای قانونی کارگران شاغل در این کارگاه‌ها است.

وی افزود: در هشت ماه گذشته امسال، بازرسان کار سیستان و بلوچستان هشت هزار و ۵۲۵ بازرسی از کارگاه‌های استان به صورت ادواری و موردی یا کارگاه‌های پرخطر انجام داده‌اند که منجر به صدور۶ هزار و ۲۴۸ ابلاغیه رفع نقص در این کارگاه‌ها شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این استان تلاش شده تا با نظارت و آموزش ایمنی در واحد‌های کاری در پیشگیری از وقوع حوادث کارگاهی با همکاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادها، اقدامات مؤثری در راستای صیانت از نیروی کار صورت گیرد.

وی گفت: صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود و در این خصوص کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

سلامی تصریح کرد: برابر ماده ۹۸ قانون کار، بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار در حدود وظایف خود حق دارند بدون اطلاع قبلی در هر موقع از شبانه روز به موسسات مشمول قانون کار ورود کرده و به بازرسی بپردازند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۱۰۴ قانون کار، کارفرمایان و دیگر کسانی که مانع ورود بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار به کارگاه‌های مشمول این قانون شوند یا از انجام وظیفه آن‌ها ممانعت و از دادن اطلاعات و مدارک لازم به آن‌ها خودداری کنند، حسب مورد به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار