پوشش ۸۵ درصدی دیمزار‌های کشور با ارقام موسسه تحقیقات دیم

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از پوشش ۸۵ درصدی دیمزار‌های کشور با ارقام این موسسه خبر داد.

آقای روستایی گفت: سالانه از حدود ۵/۵ میلیون هکتار از اراضی دیم کشور در ۵ میلیون هکتار ارقام موسسه تحقیقات دیم کشور کاشته می‌شود.

آقای روستایی با بیان اینکه تاکنون در این موسسه ۱۰۸ رقم محصول دیم معرفی شده است افزود: این ارقام در استان‌های دیم خیز و در شرایط آب و هوایی متفاوت زیر کشت رفته اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ رقم گندم، جو و نخود در این موسسه معرفی شده و شش رقم جدید نیز تاپایان سال معرفی خواهد شد.

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: هم اکنون ۷۵ طرح تحقیقاتی به صورت ملی و مشترک با سازمان‌های تحقیقاتی دربخش‌های غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی، علوفه و مدیریت منابع در حال اجراست.

آقای روستایی افزود: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت آذربایجان شرقی و شهرستان مراغه دیمزار‌های ۱۷ استان کشور را تحت پوشش قرار داده است.

 وی گفت: ارقام این موسسه در مقایسه با ارقام بومی ۲۰ تا ۲۵ درصد برتری عملکرد دارند و نسبت به بیماری‌ها و آفات مقاوم هستند.

آقای روستایی افزود: دیم کاران با عمل به توصیه‌های فنی این موسسه می‌توانند در سال‌های خشک شاهد افزایش عملکرد در تولید محصولات زراعی دیم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار