افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه پارسال

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف گاز در کرمانشاه نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت : بخش عمده این افزایش مصرف مربوط به بخش تجاری و اصناف و عمدتا نیز مربوط به استفاده از سیستم‌های هیتر تابشی در محیط باز (گرماتاب) است.

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مصرف گاز در کرمانشاه نسبت به پارسال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت : از این میزان افزایش تنها سه تا چهار درصد آن مربوط به بخش خانگی بوده و مابقی عمدتا مربوط به واحد‌های تجاری و صنفی است.

وی یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش مصرف گاز را استفاده از سیستم‌های تابش گرما و یا سایر وسایل گرمایشی غیرمجاز در محیط باز مقابل برخی واحد‌های صنفی و تجاری خصوصا مراکز عرضه مواد غذایی مانند ساندویچی‌ها، غرفه‌های میدان بار و... دانست و تاکید کرد: این سیستم گرمایشی به دلیل آنکه در محیط باز دایر می‌شود، با هدررفت بسیار زیاد انرژی همراه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، استفاده از این شیوه گرمایشی را برای فضا‌های باز در شرایطی که اکنون با افزایش مصرف گاز مواجهیم ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: تعدادی از این سیستم‌های گرمایشی را از نقاط مختلف شهر جمع‌آوری کردیم.

حسینی با بیان اینکه واحد‌های تجاری بزرگ مانند پاساژ‌ها نیز موظفند سیستم گرمایشی محیط پاساژ را صرفا تا ساعت ۱۹ روشن نگه دارند، خاطرنشان کرد: با رعایت الگوی مصرف در بخش تجاری میزان مصرف تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

وی از الزام کاهش ۲۰ درصدی مصرف گاز در بخش تجاری و اصناف نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد و با بیان اینکه این واحد‌ها در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد، ادامه داد: برای واحد‌های صنفی و تجاری که مصرف بالایی دارند، پیامک اخطار صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از سهم قابل توجه بخش تجاری در مصرف گاز یاد و عنوان کرد: صرفه‌جویی در مصرف گاز در بخش تجاری و اصناف می‌تواند به تامین گاز پایدار برای صنایع بزرگ استان کمک کند .

برچسب ها: اداره گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار