دیدار استاندار گیلان با معاون وزیر راه روسیه

استاندار گیلان امروز در روسیه گفت: توسعه اقتصاد دریامحور موجب افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۲۰ آذر ماه) در دیدار با معاون وزیر راه روسیه گفت: ۲ دولت روسیه و ایران تمایل و تعامل سازنده‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

او با بیان اینکه مسئله حمل و نقل ریلی مهم‌ترین بخش در این حوزه است، بر اهمیت توجه به افزایش ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی به عنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی تأکید کرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: بنادر دریایی روسیه برای حمل و نقل دریایی چندان فعال نیستند که با فعال سازی بنادر می‌توانیم اقدامات مؤثری در روابط تجاری داشته باشیم.

به گفته عباسی، در بندر آستراخان مشکل مرزی وجود داشته و امکان بارگیری کشتی‌ها فراهم نیست.

او همچنین با اشاره به برخی مشکلات حمل و نقل زمینی گفت: بستر‌های تجاری در مرز بندری آستارا فراهم است و مشکلات و گره‌های نوبت دهی در گمرک نیز تا حدودی برطرف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه واسطه‌ها در امورات گمرکی حذف شده است، افزود: با هر گونه واسطه گری و حق العملی در امورات گمرک بندر مرزی آستارا برخورد جدی می‌شود.

عباسی با تأکید بر لزوم حل مسئله نوبت دهی در گمرک آستارا تصریح کرد: نوبت دهی در گمرک آستارا به صورت هوشمند و الکترونیکی شده است.

او همچنین با تأکید بر اولویت بندی ترخیص کالا‌ها در گمرک گفت: کالا‌های فاسدشدنی و مواد غذایی اولویت ترخیص دارند.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص سوخت یارانه‌ای به کامیون داران نیز تصریح کرد: برای جلوگیری از قاچاق سوخت محدودیت‌ها در سوخت گیری ایجاد می‌شود که می‌توان شیوه‌ها را تغییر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.