افزایش سطح همکاری صندوق کودکان ملل متحد با سازمان ملی مهاجرت

پیش نویس سند همکاری‌های مشترک در حوزه پناهندگان با حضور کارشناسان صندوق کودکان ملل متحد با سازمان ملی مهاجرت تدوین می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت ، روح الله قادری، مدیر کل امور بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت با رابین ناندی، رئیس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

قادری در این دیدار بیان داشت: ما در شرایطی راجع به آوارگان صحبت می‌کنیم که هزینه‌های سنگینی بر  دولت و ملت ایران تحمیل شده است.  این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران عملاً هیچ سهم و نقشی در ایجاد بحران در کشور افغانستان نداشته است ولی سرریز بیجا شدگی و پناهندگی و آوارگی افغانستانی‌ها به سمت کشور ایران بوده است. 

وی افزود علی رغم میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان عمدتاً افغانستانی نه تنها مساعدت ویژه‌ای از سوی جامعه بین‌الملل نشده بلکه کمتر از یک درصد در تأمین هزینه‌های این میزبانی نقش آفرینی داشتند که این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. 

در انتها نیز مقرر شد  پیش نویس سند همکاری‌های مشترک در حوزه پناهندگان با حضور کارشناسان دو طرف تدوین گردد.

رابین ناندی نیز از حمایت‌های بیش از ۴ دهه جمهوری اسلامی ایران از جمعیت آوارگان و پناهندگان ساکن در کشور تشکر کرد.

وی ضمن تأیید نامناسب بودن میزان کمکهای بین المللی به نسبت هزینه های میزبانی و ضرورت سیاست زدایی از مسایل بشردوستانه به ویژه کودکان در جهان قطبی شده اعلام داشت: حمایت‌های یونیسف متناسب با نیازمندی‌های جمهوری اسلامی ایران تدوین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار