مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر:

۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره در استان بوشهر توزیع شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با نرخ چهار درصد در استان بوشهر توزیع دستگاهی شد.

مصدق کشاورزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تبصره ذیل آن تسهیلات اشتغال زا به میزان هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال با نرخ چهار درصد با عاملیت ۱۵ بانک و ۱۱ نهاد متولی در سراسر استان توزیع شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸ در دو قالب خویش فرمایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی تا سقف چهار میلیارد تومان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور مراجعه کنند و از بخش تسهیلات تبصره ۱۸ سهم استانداران نهاد متولی خود را انتخاب و درخواست تسهیلات خود را به همراه طرح مربوطه و مجوز‌های اخذ شده در سامانه مذکور بارگذاری کنند.

وی اظهار داشت: داشتن مدرک مهارتی که فرد قصد فعالیت در آن به عنوان شغل خانگی را دارد از جمله شرایط ثبت نام تسهیلات تبصره ۱۸ است که متقاضیان برای دریافت مجوز مشاغل خانگی می‌توانند از درگاه ملی مجوز‌های کشور اقدام کنند.

کشاورزی تاکید کرد: نهاد‌های متولی موظف هستند حداکثر ظرف ۱۰ روز نسبت به بررسی پرونده متقاضی اقدام و نظر خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کند پس از تأیید نهاد متولی در شهرستان در مرکز استان توسط نهاد استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به صورت سیستمی به بانک عامل ارجاع داده می‌شود.

کشاورزی افزود: بانک استانی از طریق سیستم توزیع شهرستانی را انجام خواهد داد و بانک موظف است ظرف مدت ۱۰ روز کاری نسبت به بررسی پرونده و در صورت کامل بودن مدارک نسبت به تصویب آن اقدام کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به قرض الحسنه بودن این تسهیلات و اشتغال زا بودن آن پس از اخذ تسهیلات کمیته نظارت استانی با دبیری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نظارت جدی بر مصرف تسهیلات به عمل خواهد آورد و با هرگونه انحراف در تسهیلات برخورد و تسهیلات دریافتی به نرخ بانک مرکزی محاسبه و مشمول جرایم مربوطه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.