مجارستان: مذاکره برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا غیرمسئولانه است

وزیر خارجه مجارستان اقدام بروکسل برای آغاز مذاکرات پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا را غیرمسئولانه خواند.

بحث عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در حالی بار دیگر مطرح می‌شود که جنگ این کشور با روسیه در حال نزدیک شدن به دومین سال خود است. شرایط نامساعد کی یف به دلیل جنگ و نابسامانی‌های داخلی و مشکلات عظیم اقتصادی این کشور را به گزینه‌ای غیرجذاب برای اعضای اتحادیه اروپا بدل ساخته است. با این حال، این کشور همچنان بر عضویت در این اتحادیه تاکید دارد. 

به گزارش تله تریدر، پیتر سجارتو، وزیر خارجه مجارستان امروز (دوشنبه) آغاز مذاکرات اتحادیه اروپا برای عضویت اوکراین را کاملا غیرمسئولانه خواند. 

وی در این باره خاطرنشان کرد: برنامه کمیسیون اروپا برای پذیرش اوکراین به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته و آماده نشده است. ادعا‌های این کمیسیون درباره اینکه کی یف برخی از پیش نیاز‌های پذیرش در اتحادیه اروپا را به انجام رسانده است کاملا دروغ است. 

وزیر خارجه مجارستان که کشورش از مخالفان جدی عضویت کی یف در اتحادیه اروپاست، تاکید کرد: استراتژی اتحادیه درباره اوکراین نه تنها شکست خورده است بلکه هیچ امیدی نیست که این طرح بخواهد به سرانجامی برسد. 

در عین حال، دمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین امروز از اتحادیه اروپا خواست در‌های مذاکرات پیوستن کشورش به این اتحادیه را در اسرع وقت باز کنند. 

کولبا که پس از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: به باور من اوکراین به اتحادیه اروپا خواهد پیوست، اما اینکه این امر با چه سرعتی محقق شود مشخص نیست. 

وی در پایان از کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست اقدام به تشکیل ائتلافی با اوکراین با هدف تقویت صنایع نظامی این کشور کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۵۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
پیوست اکراین به ناتو خیلی هم مسولانه می باشد درنهایت جلوی جنگ وخونریزی رامی گیرد وروس به عقب خواهد نشست اگر این اتفاق نیفتد روس گستاخترمی شود
آخرین اخبار