مدیرکل انتقال خون استان ایلام خبر داد

افزایش ۵ درصدی اهدای خون توسط بانوان ایلام

مدیرکل انتقال خون استان ایلام از افزایش پنج درصدی اهدای خون توسط بانوان ایلام طی سال جاری خبر داد.

لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام  اظهار داشت: تقاضا‌های متعددی برای حضور تیم‌های سیار خون گیری به دلیل نبود پایگاه خون گیری در شهرستان‌ها برای اهدای خون وجود دارد.

وی بیان کرد: انتقال خون استان از طریق سامانه‌های سیار خون گیری اقدام به این امر می‌کند، که علاوه بر پاسخگویی به نیاز مردم هم استانی برای اهدای خون به افزایش ظرفیت خون استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی در خصوص آمار برگزاری تیم‌های سیار در شش ماهه نخست، افزود: امسال بیش از ۳۰ تیم برگزار شده که یک هزار و ۸۰۳ نفر به تیم‌ها برای اهدای خون مراجعه و یک هزار و ۶۰۳ نفر موفق به اهدا خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۹ درصدی خون گیری در تیم‌های سیار بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مهمترین هدف سازمان انتقال خون تهیه خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی است، انتخاب اهداکنندگان از بین جمعیت‌های کم خطر حائز اهمیت است.

حضور بانوان ایلام برای اهدای خون چشمگیر است

مدیر کل انتقال خون استان ایلام اظهار کرد: طی مطالعاتی که صورت گرفته یکی از عللی که باعث کاهش مراجعه بانوان برای اهدای خون شده ترس از کم خونی و عدم آگاهی جامعه به انتقال خون است.

عاصم آبادی اضافه کرد: بر این اساس آموزش در خصوص اهمیت اهدا و شرایط اهدای خون زنان از طریق رسانه‌ها در سطح وسیعی باید صورت بگیرد.

وی افزود: بانوان در بسیاری از عرصه‌های انسان دوستانه پرچم دار هستند و می‌توانند با اهدای خون خود به بیماران در ترویج و فرهنگ سازی قدم بزرگی بردارند و در این امر مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام عنوان کرد: یکی از شاخص‌های عملکردی در سازمان انتقال خون بحث اهدای خون بانوان است که خوشبختانه در استان ایلام شاهد حضور مستمر بانوان هم استانی برای اهدای خون هستیم.

وی بیان داشت: در شش ماهه نخست امسال شاهد رشد بیش از ۵ درصدی اهدای خون بانوان در استان بودیم.

عاصم آبادی اضافه کرد: در استان ایلام نیازمند حضور افراد و اهداکنندگان همه گروه‌های خونی است، ولی نیاز به گروه‌های خونی منفی همواره بیش از سایر گروه‌ها بوده و این انتظار از مردم استان وجود دارد که برای یاری رساندن به بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی با مراجعه به پایگاه انتقال خون کمک کار ما باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.