طرح فیبر نوری در تنگستان با شتاب بیشتری اجرایی می‌شود

فرماندار تنگستان گفت: برای اینکه مردم این شهرستان بتوانند از ظرفیت فیبر نوری و اینترنت استفاده کنند تصمیمات جدی از سوی مخابرات گرفته شود.

احمد لطفی روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به دارا بودن تعداد زیادی روستا وضعیت شهرستان تنگستان نسبت به شهرستان‌های دیگر استان متفاوت است و برای اینکه مردم در تنگستان بتوانند ظرفیت فیبرنوری و اینترنت استفاده کنند تصمیمات جدی توسط مخابرات گرفته شود.

فرماندار تنگستان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و بر اساس تکلیفی که دولت به مخابرات داده است ۳۶ کیلومتر در روستا‌های تنگستان فیبر نوری کشیده می‌شود که از اهرم به طرف محمود احمد تا سمل و از انبارک تا عالی حسینی انجام خواهد شد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: در بحث تعامل و همکاری برای پیشرفت بهتر این کار در شهرستان از هر ظرفیتی که ممکن است استفاده خواهد شد.

وی یاد آور شد: انتظار داریم برای اجرای سریع فیبر نوری در شهرستان تنگستان به سمت انتخاب پیمانکاری بروید که دارای امکانات لازم باشد تا بتواند به سرعت کار را شروع و طی ۲ ماه آینده این کار را به سرانجامی برساند که در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

لطفی خاطرنشان کرد: فیبرنوری در تنگستان را باید به مراحلی رساند شود که در خروجی‌ها و ورودی‌های شهرستان از پایش تصویر بتوان به عنوان پدافند غیر عامل استفاده کرد.

فرماندار تنگستان بیان کرد: بر اساس اعلام وزیر فناوری اطلاعات که باید تا پایان سال فیبر نوری در دسترس همه مردم قرار گیرد نیاز است مخابرات برای اجرای فیبر نوری در شهر‌های اهرم، آباد و دلوار اقدام لازم را به عمل آورد.

وی تصریح کرد: در بحث تأمین ارتباطات مخابراتی روستای خائیز که یک منطقه گردشگری است اغلب دسترسی مردم به ارتباطات تلفنی به علت قطعی‌های پی در پی امکان پذیر نیست که گاهی موجب می‌شود خدمات به مردم رسانیده نشود و هم باعث نارضایتی مردم می‌شود و باید اقدامات لازم در جهت حل مشکل مردم داشته باشیم.

لطفی ادامه داد: در بحث قطعی‌های مکرری که گاهاً در روستا‌ها اتفاق می‌افتد و بر اساس آمار موجود خیلی از روستا‌های شهرستان ارتباط تلفنی آن‌ها قطع است باید طی ۲ سال آینده در راستای انتقال فیبرنوری به روستا‌ها اقدام تا دغدغه‌ای مردم بر طرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.