صدور سند مالکیت ۵۰۵ مکان مذهبی گلستان تا پایان سال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از صدور سند مالکیت ۵۰۵ مکان مذهبی گلستان تا پایان سال خبر داد.

حجت الاسلام حسین مهدیان گفت: اوقاف و امور خیریه استان گلستان دارای ۱۱ مجموعه اداری و نزدیک به ۷۰ نیرو است.

او افزود: پنج هزار و ۸۴۵ موقوفه در سامانه جامع ثبت شد که این موقوفات شامل ۷۵ هزار و ۳۲۰ رقبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از وجود ۱۲۳ بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: از مجموع موقوفات سه هزار و ۵۹ موقوفه مسجد است که به صورت انتفاعی مدیریت می‌شود.

او یادآور شد: در استان گلستان تعداد ۲۷۰ حسینیه، ۱۶۴ فاطمیه، ۱۲۵ زینبیه، ۹۱ تکیه و ۲۷ دارالقرآن وجود دارد.

مهدیان با اشاره به اینکه رویکرد مجموع اوقاف استان سرمایه گذاری است، گفت: ایجاد نهالستان فاز ۲ زراعت چوب به مساحت پنج هکتار در مجموعه موقوفه میر سدالله راه اندازی شد که در این مجموعه ۲۰ هزار اصله درخت صنوبر هیبریدی تا پایان سال کشت خواهد شد.

او پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی با ظرفیت ۶۰ تن را از دیگر پروژه‌های این اداره کل دانست و افزود: اکنون مقدمات اجرای این پروژه انجام شده و تا پایان سال آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان آغاز عملیات عمرانی و ساخت ۶ پروژه مسکونی در منطقه بافت فرسوده شهر گرگان، و افتتاح پروژه طرح شمیم خدمت در استان خبر داد.

او در خصوص بحث واگذاری رقبات استان گلستان، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۵ رقبه در قالب مزایده واگذار شده که اقبال ۳۰۰ نفری را به همراه داشته است.

مهدیان گفت: در هشت ماه نخست امسال سند مالکیت ۱۳۲ موقوفه به مساحت ۱۸ میلیون متر مکعب صادر شد که این رقم تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.

او افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان داشتیم سند مالکیت ۵۰۵ مکان مذهبی که امکان قابلیت واگذاری به اوقاف را داشتند تا پایان سال صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار