حقیقت:

بارش برف و باران فارس را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده سطح زرد، نسبت به بارش باران، احتمال جاری شدن روان آب، برف در مناطق کوهستانی و سرد سیر، رعد و برق همراه با وزش باد، کاهش دما و مه صبحگاهی پس از عبور سامانه همه مناطق این استان را از عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ماه تا ۲۳ همین ماه فرا می‌گیرد.

مسعود حقیقت گفت: فعالیت این سامانه بارشی برای چهارشنبه هفته جاری در مناطق شمالی، مرکزی، غربی به ویژه شمال غرب در شهرستان‌های رستم، نور آباد ممسنی، سپیدان، کازرون، کوه چنار، بیضا و سد درودزن فعال است.

او ادامه داد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۲۳ آذرماه در همه مناطق استان به ویژه درشمال غرب پیش بینی شده است.

حقیقت تاکید کرد: احتمال جاری شدن روان آب در شمال غرب استان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی شمال استان و آزاد راه شیراز و اصفهان، افزایش سرعت باد به صورت موقت به ویژه در شمال شرق و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

او گفت: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، احتیاط در جا به جایی عشایر و فعالیت‌های طبیت گردی و لایروبی کانال‌ها و آب راه‌ها نیز توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد:‌ بارش‌ها در مناطق سرد سیر شمالی به ویژه در سپیدان و غرب شهرستان‌های اقلید و آباده به صورت برف است و شدت بارش باران برای پنجشنبه هفته جاری بیشتر در مناطق شمال غربی استان است و سایر مناطق به صورت پراکنده و خفیف است.

پیشتر هواشناسی فارس ۱۸ آذر ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی درشهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان به ویِژه شیراز برای گرو‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران ریوی و قلبی در مناطق مرکزی و جنوب غربی از هجدهم تا بیست و یکم آذرماه هشدار داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.