آلودگی هوا بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ خوزستانی را راهی مراکز درمانی کرد

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به دنبال آلودگی هوا در خوزستان با علائم تنفسی راهی مراکز درمانی شدند.

 میثم معزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به دنبال آلودگی هوا در خوزستان با علائم تنفسی راهی مراکز درمانی شدند، گفت: در هفته جاری روزانه به طور متوسط ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که دیروز با مراجعه ۶۰۰ نفر بیشترین آمار ثبت شده است.

او  افزود: تمامی مراجعان با حال عمومی مساعد از بیمارستان‌ها مرخص شدند و بستری طولانی مدت و یا در بخش مراقبت‌های ویژه گزارش نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: در روز‌های با آلودگی شدیدتر، آمار مراجعان تنفسی نسبت به روز قبل از آن ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

آقای معزی گفت: بیشتر افراد مراجعه کننده دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان، سالخوردگان و افراد تحت درمان با دارو‌های تنفسی و دارای نقص ایمنی بودند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان تا روز سه شنبه جو استان پایدار و پدیده غالب مه صبحگاهی و شامگاهی و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی پیش بینی شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: در هفته جاری تعدادی از نقاط استان در وضعیت ناسالم تنفسی قرار داشتند و فعالیت مدارس در برخی از شهرستان‌ها به صورت غیر حضوری انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.