هوشمندسازی ۱۵ چاه نفتی در کشور

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از هوشمندسازی ۱۵ چاه نفتی به دست متخصصان دانش‌بنیان خبر داد.

مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: دانش بنیان کردن به معنای استفاده از فناوری‌های پیشرفته در جهت بهبود بهره وری تولید است. به عبارت دیگر باید متقاضی توسعه فناوری‌های پیشرفته‌ای باشیم که منجر به کاهش هزینه‌های تولید و زمان دستیابی به اهداف تولیدی می‌شوند.

مطهری همچنین در خصوص چالش‌های مطرح شده در حوزه پژوهش و فناوری راهکار‌هایی را ارائه کرد و قول حمایت و تسهیل برای دستیابی به اهداف حوزه پژوهش و فناوری را داد.

نیاز‌های فناورانه بسیاری در شرکت ملی نفت ایران وجود دارد که بازیگران زیست بوم باید مشارکت فعالانه برای بالفعل کردن آن‌ها در این زمینه داشته باشند و اعلام کردیم که دست همه را در بالفعل کردن تقاضا‌ها می‌فشاریم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه پارسال ۶ قرارداد طرح‌های احیای چاه‌های کم‌بازده و بسته با دانش‌بنیان‌ها امضا شد، تصریح کرد: پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در روز‌های آینده این نمایشگاه چند قرارداد دیگر در این زمینه امضا می‌کند.

مطهری گفت: پایلوت‌های میدانی ازدیاد برداشت را از اواخر امسال یا اوایل سال آینده در میدان نفتی اهواز مخزن بنگستان پیاده‌سازی می‌کنیم.

او در پایان از هوشمندسازی ۱۵ چاه نفتی به دست متخصصان دانش بنیان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار