محمدیان:

بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی در دستور کار شهرداری شیراز است

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شیراز گفت: بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است که در آینده شهرداری با پیش‌بینی مناسب اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهد.

رضا محمدیان در نشست خبری امروز با بیان اینکه بحث حمل و نقل زوایای مختلفی دارد، اما امروزه در موضوع حمل و نقل و ترافیک مباحث نرم‌افزاری بیشتر مورد توجه است، گفت: بهره‌گیری از سیستم هوش مصنوعی در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است که در آینده شهرداری با پیش‌بینی مناسب اقداماتی در این زمینه انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه بحث حمل و نقل عمومی متنوع و شامل اتوبوس، مترو و تاکسی است، گفت: در بخش مترو، فعالیت خط سه آغاز شده و همچنین فاز اول خط چهار همزمان با سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی شده است.

محمدیان راه‌اندازی اتوبوس برقی را یکی دیگر از محور‌های مورد تاکید در سفر رئیس جمهور به فارس عنوان کرد و افزود: عملیات حفاری مسیر اتوبوس برقی آغاز شده و با وجود حواشی به وجود آمده در خصوص عبور تونل از بافت قدیمی شهر باید گفت که حفاری از زیر معبر خیابان عبور می‌کند و در محدوده بافت نیست و هیچگونه آسیبی به بافت وارد نمی‌کند.

عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: عملیات حفاری خط دو مترو نیز آغاز شده است. همچنین برنامه سه ساله برای بهره‌برداری از خط سه پیش‌بینی شده که امیدواریم در موعد تعیین‌شده به بهره‌برداری برسد.

محمدیان در خصوص ترافیک شیراز هم گفت: موضوع اصلی در کنترل ترافیک، شهروندان هستند و از این رو آموزش شهروندی، مهمترین فاکتور کنترل ترافیک است که باید در دستور کار قرار گیرد.

او اجرای برنامه‌های توسعه‌ای نظیر پروژه شهری مسکن ملی در شهر صدرا، ایجاد شهر جدید در سروستان و گسترش روستا‌ها در اطراف شهر را از مواردی عنوان کرد که مشکلات ترافیکی و حمل و نقل را در پی دارد، از این رو علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی باید برای آن‌ها هم چاره‌اندیشی شود.

محمدیان با اشاره به سهم اندک دولت‌ها در توسعه حمل و نقل و عمومی گفت: انتظار می‌رود دولت ورود خودرو‌های حمل و نقل عمومی را تسهیل و عوارض گمرکی را به صفر برساند.

۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: در جلسات متعدد در حوزه توسعه حمل و نقل و ترافیک، شیراز پیشروترین شهر در حوزه عملیاتی و سیاست‌گذاری ترافیکی و حمل و نقل معرفی شده است.

مصطفی کیانی از کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از ۲۰ پروژه با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در بازه زمانی دهه فجر خبر داد و افزود: شیراز در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی امن شبانه در چهار خط تمهیداتی اندیشیده است.

او از خرید خودروی معلولان و ۷۵ میدل باس، کلنگ‌زنی سه پارکینگ طبقاتی، توسعه مرکز داده کنترل ترافیک، افتتاح ۲۰ سامانه نظارت هوشمند تا دهه فجر خبر داد و با بیان اینکه ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز فرسوده است، افزود: توافقاتی برای دریافت تسهیلات و تعهدات خودروساز برای افزودن ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است و امیدواریم تا دهه فجر به ناوگان شهری اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار