اجرای طرح یاریگران زندگی در ۲۶۰ روستای چهارمحال و بختیاری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرح یاریگران زندگی در ۲۶۰ روستای این استان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم اجرا می‌شود.

محسن حسین‌میرزایی در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری افزود: طرح یاریگران روستا یک طرح ملی است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی مردم و صیانت از بنیان خانواده تعریف و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: اجرای طرح یاریگران روستا و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدرسه‌ها با اولویت مدارس ابتدایی از جمله برنامه‌های مهمی است که اجرای آن به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگی، آموزش و پرورش، فرمانداری و دهیاری‌ها نیازمند است.


بیشتر بخوانید


حسین‌میرزایی با تاکید بر ضرورت به تهیه و تدوین یک برنامه و طرح برای پیشگیری و فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری مصرف مواد مخدر با اولویت دانش‌آموزان ابتدایی از سوی آموزش و پرورش افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر باید در سنین ابتدایی انجام شود.

وی اظهار داشت: پیشگیری و صیانت از معتادان بهبودیافته، از مهمترین اقدامات برای ماندگاری معتادان بهبود یافته است که نیازمند کار فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و فضای مجازی برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر گفت: آگاه‌سازی نسل نوجوان و جوان یک راهکار برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است.

حسین‌میرزایی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های مسوول در امر ایجاد اشتغال و افزایش ارائه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبود یافته، خانواده زندانیان و همچنین زندانیان تاکید کرد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) در چهارمحال و بختیاری از جمله دیگر ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه جدی شود.

به گفته حسین میرزایی، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ در چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شده است و همچنین مکانی نیز برای راه اندازی این مرکز پیش‌بینی شده است که در صورت واگذار شدن این مکان اعتبارات جدید نیز برای راه‌اندازی این مرکز از سوی وزارت کشور اختصاص داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار