۱۳ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده آذربایجان غربی نوسازی می شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده شهری استان در دستور کار نوسازی و احداث قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری و بازآفرینی شهری گفت: نوسازی و احداث ۱۳ هزار و ۴۲۲ واحدمسکونی در محدوده‌های بازآفرینی شهری به خصوص بافت‌های فرسوده استان در دستور کار قرار گرفته است که بخش مهمی از آن‌ها در شهر ارومیه قرار دارد.

سید محسن حمزه‌لو افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحد‌های مسکونی بافت‌های فرسوده در شهر‌های ارومیه، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

وی افزود: طرح‌های تشویقی برای اجرا در ۱۱ شهر پیرانشهر، نقده، بوکان، مهاباد، چهاربرج، میاندوآب، محمدیار، اشنویه، تکاب، شاهین دژ و سردشت به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسیده است که گام مهمی در نوسازی این بافت‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حوزه بازآفرینی شهری از ظرفیت و توانمندی انبوه‌سازان در محدوده شهر‌های دارای بافت‌های فرسوده حمایت می‌شود که امیدواریم بتوانیم ضمن نوسازی بافت فرسوده، بخشی از نیاز استان در ساخت مسکن در این حوزه را تامین کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.