پیش بینی افزایش بادهای جنوب شرقی بر روی نیمه غربی خلیج فارس

 از ساعات ظهر افزایش باد‌های جنوب شرقی برروی نیمه غربی خلیج فارس پیش بینی می‌شود و دریا در این نواحی متلاطم خواهد شد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ، طی امروز در ساعات صبح شرایط جوی آرامی حاکم خواهد بود و از ساعات ظهر با افزایش باد‌های جنوب شرقی در نیمه غربی خلیج فارس، دریا در این نواحی متلاطم پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌ها به استان‌های خوزستان و بوشهر و غرب جزایر کیش و لاوان صورت پذیرد. در طول روز نیز گذر ابر در آسمان استان پیش بینی می‌شود. 

روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ آذر، ناپایداری جوی و دریایی در سطح استان پیش بینی می‌شود. در ساعات بعدازظهر و شب در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و شب پنجشنبه شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت پذیرد. تحت تاثیر موجی بارشی، در برخی نقاط استان (بیشتر مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان) نیز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب پنجشنبه و صبح جمعه، رگبار باران و رعد و برق و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب گردد.

روز جمعه از میزان سرعت باد در محدوده تنگه هرمز (قشم، هرمز، هنگام، لارک)، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس کاسته خواهد شد، اما در نیمه غربی خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز، تداوم باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی و مواج بودن دریا پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی، در این مدت نوسانات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه سلسیوس خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار