سازمان پزشکان برای حقوق بشر:

تنها یک درصد مجروحان در غزه موفق به خروج از گذرگاه رفح شده‌اند

یک سازمان مردم نهاد اعلام کرد تاکنون از بیش از ۵۰ هزار مجروح فلسطینی در غزه تنها ۴۳۰ تن برای دریافت خدمات درمانی موفق به خروج از مرز رفح شده‌اند.

۶۸ روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه می‌گذرد. با نابودی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نیز اعمال محدودیت‌ها در ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به این باریکه، عملا مجروحان و بیماران فلسطینی از دریافت خدمات درمانی محروم شده‌اند. اکنون تنها ۱۱ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه به طور محدود در حال ارائه خدمات هستند که با توجه به سیل گسترده متقاضیان، چاره‌ای جز درمان آن‌ها در خارج از غزه نیست. 

به گزارش الجزیره، سازمان مردم نهاد "پزشکان برای حقوق بشر" مستقر در سرزمین‌های اشغالی امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد تنها یک درصد از مجروحان فلسطینی در غزه موفق به خروج از گذرگاه رفح برای دریافت خدمات درمانی در خارج از کشور شده‌اند. 

در این گزارش این نهاد آمده است: تاکنون از بیش از ۵۰ هزار مجروح فلسطینی در غزه تنها ۴۳۰ تن از آن‌ها موفق به خروج از مرز رفح شده‌اند. براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، اسرائیل برای پاسخ به درخواست خروج بیماران فلسطینی ۳ روز تعلل می‌کند که این امر باعث بدتر شدن شرایط بیماران و مرگ آن‌ها می‌شود. 

این سازمان مردم نهاد مستقر در سرزمین‌های اشغالی از ارتش رژیم صهیونیستی خواست روند بررسی‌های درخواست خروج بیماران از گذرگاه رفح را تسریع بخشد تا جان غیرنظامیان به مخاطره نیفتد. 

این سازمان می‌افزاید: براساس اطلاعات به دست آمده بسیاری از بیماران در غزه همانند بیماران کلیوی و سرطانی از دریافت خدمات پزشکی محروم هستند که تعلل در این امر به معنای جان باختن آن‌ها است. 

شرایط بیماران با مجروحان متفاوت است. قطر، امارات متحده عربی و ترکیه از آمادگی خود برای پذیرش بیماران فلسطینی خبر داده‌اند. تاکنون ۵۰۰ بیمار که در خطر بالای سلامتی قرار داشته‌اند، یک هزار بیمار کلیوی و ۲ هزار بیمار سرطانی، به همراه ۱۳۰ نوزاد نورس موفق به ترک نوار غزه از گذرگاه رفح برای دریافت خدمات درمانی در ۳ کشور نام برده شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار