رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان:

مجمع خیرین سلامت بوشهر در ساخت شش واحد پانسیون اهرم مشارکت می‌کند

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: مجمع خیرین سلامت استان بوشهر در ساخت شش واحد پانسیون پزشکان که در جذب پزشک متخصص در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم مشارکت می‌کند.

ماه‌زرافشون رفیعی روز پنجشنبه در دیدار با رئیس مجمع خیرین سلامت استان بوشهر بیان داشت: نیاز است با انجام مداخلات مجمع خیرین سلامت استان، حضور خیرین سلامت در تنگستان پررنگ‌تر شود.

وی تصریح کرد: باید از خیرین سلامتی که در ساخت و تجهیز پروژه‌های بهداشتی درمانی با شبکه بهداشت و درمان تنگستان همراهی کرده‌اند تشکر کرد، اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که شهرستان تنگستان در بحث مشارکت و کمک‌های خیرین سلامت جزء شهرستان‌های آخر در استان بوده و این موضوع در بخش مرکزی تنگستان مشهودتر است.

رفیعی تأکید کرد: این جمله که پیشگیری بهتر از درمان است شعار وزارت بهداشت و راهبردی‌ترین پیام برای خیرین سلامت است، اما متأسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که خیرین سلامت تنها تمایل دارند که در بخش‌های درمانی فعالیت کنند و این در صورتی است که می‌توان با تقویت زیرساخت‌های بهداشتی، جامعه را به سمت سلامتی سوق داد.

وی بابیان اینکه مهم‌تر از جذب کمک خیرین، هدفمند کردن این کمک‌ها است اظهار داشت: مطمئناً عدالت در سلامت هدف نهایی همه شبکه‌های بهداشت و درمان است لذا برای رسیدن به این هدف در شهرستان‌ها چشم‌انداز لازم دیده و نیازسنجی مرتبط با آن انجام‌شده است و خیرین سلامت باید به این مهم توجه کنند تا اگر درجایی هزینه‌ای در جهت سلامت مردم انجام می‌شود این کمک‌ها هدفمند بوده و بیشترین کمک را به‌سلامت مردم کند و مثمر ثمر باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: امیدواریم خیرین در تنگستان با نگاه ویژه‌ای سلامت مردم شهرستان را رصد کنند و با ورود و کمک به تأمین زیرساخت‌های بهداشتی درمانی همراه و همگام با شبکه بهداشت و درمان در این مسیر گام بردارند.

این جلسه با حضور مسئول اداره سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس مجمع خیرین استان بوشهر و رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.