معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

اعتبارات بانک‌های کم کار کرد در نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد

حسینی گفت: در برنامه هفتم اعلام شده اگر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن کوتاهی کنند اعتبارات آن‌ها کاهش می‌یابد که این موضوع در لایحه مرحله دوم بودجه اضافه می‌شود.

سید محمدحسین حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص کاهش اعتبارات بانک‌ها در صورت عدم پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن  گفت: در تامین مالی این پروژه عظیم بانک مسکن پیشرو است و کار اصلی بر دوش بانک مسکن بوده است و بقیه بانک‌ها وظیفه دارند که این اعتبارات و تسهیلات را در اختیار مسئولان قرار دهند.

وی ادامه داد: در قانون جهش تولید مسکن داریم که از آغاز دوره دولت ابلاغ شده که باید تمامی بانک‌ها ۲۰ درصد از اعتبارات خود را به تسهیلات مسکن اختصاص دهند و در صورت کوتاهی بانک‌ها جریمه مالیاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود و در این بخش همواره به بانک‌ها تاکید و تذکر داده شده است.

 حسینی بیان کرد: خوشبختانه اختیاراتی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات به بانک مرکزی داده شده و این بانک می‌تواند با بانک‌هایی که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند برخورد داشته باشد و مکانیزم‌هایی هم در این بخش در نظر گرفته شده است که تمامی آن‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

او افزود: اصلاحاتی در این حوزه برای کاهش اعتبارات بانک‌ها در برنامه هفتم در نظر گرفته شده و به مجلس داده شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بودجه دولت در دو مرحله بررسی می‌شود که‌ کلیات مرحله اول آن بررسی شده و در مرحله دوم وارد هزینه‌ها خواهیم شد به طوری که اعتبارات  به کجا داده شود و تمامی آن‌ها در جداول و جزئیات مرحله دوم لحاظ خواهد شد چرا که  مسکن یکی از مطالبات جدی مردم و مورد توجه دولت و مجلس است.  

حسینی افزود: ساخت مسکن کار بزرگی است و تمام افراد جامعه در آن دخیل هستند. وقتی عرضه بیشتر شود و ما بتوانیم کمبود‌ها را جبران کنیم حتما آثار خود را خواهد داشت. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهند که نوساناتی که ما داشتیم کنترل شده است.

وی افزود: تامین مالی پروژه عظیم نهضت ملی مسکن به عهده بانک مسکن بوده است و قطعا باید برای سرمایه هم فکری کرد، زیرا آن سرمایه بیست ساله است و نیاز است که جبرانی داشته باشد تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: طرح نهضت ملی مسکن یک کلان پروژه است که عنایت رئیس‌جمهور و همگان بر این است که به آن هدف کمی و کیفی برسد و آن هدف تحقق یابد. در بحث مهم زمین هم اقداماتی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار