فصل نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی از راه رسید

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه، گفت : با توجه به فصل نترس شدن و نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی، حمایت مردم برای حفاظت از این گونه‌ها ضروری است.

محمدحسین فلاحتی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت : حیات وحش در این فصل شکننده است و برای حمایت از آن‌ها نیاز به کمک و همراهی مردم داریم، زیرا وسعت عرصه‌های طبیعی زیاد و تعداد محیط‌بانان کم است، اما با این وجود به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: حیات وحش در این فصل نترس است و به اماکن مسکونی نزدیک می‌شوند و از این رو مردم برای حفاظت از این انفال خدادادی باید کمک کنند و در صورت مشاهده مورد تخلف و شکارچیان با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: کل بیستون به دلیل طول شاخ ۱۵۴ سانتی‌متری رکوردار و از گونه‌های نادر است که باید از آن حفاظت کنیم که البته با تلاش همکاران و حمایت سپاه پاسداران در منطقه این گونه جانوری احیا شده است.

فلاحتی افزود: «گراز» کشاورز طبیعت محسوب می‌شود و با دندان‌های خود بوته را شخم می‌زند و بذر درختان جنگلی را مخفی می‌کند و در زمان بارندگی سبب احیای جنگل می‌شود، اما برخی به شکار و فروش این حیوان اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت تالاب‌ها و سراب‌ها عنوان کرد: بارندگی در حدی نبوده که سبب احیای تالاب‌ها و سراب‌ها شود، اما در صورت ادامه بارندگی‌ها در نزدیک به فصل بهار و اسفندماه شاهد احیای تالاب‌ها خواهیم بود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه از کشاورزان خواست از کشت محصولات پرآب‌بر خودداری کنند، گفت: زمانی که برداشت از آب‌های زیرزمینی قطع شد سطح آب زیرزمینی بالا آمد و آب حیات وحش تأمین شده، اما برای احیای تالاب هنوز کافی نیست و تنها برای خورد و خوراک حیات وحش کافی است.

فلاحتی با بیان اینکه برداشت از آب‌های زیرزمینی سبب شده سطح آب بیش از حد افت کند و نفس زمین را بریده است، افزود: اگر مردم کمک نکنند، چاه‌های غیرمجاز مسدود نشود و نصب کنتور هوشمند در اولویت نباشد هر سال شاهد ایجاد فروچاله یا کانون ریزگرد‌ها خواهیم بود .

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.