اجرای طرح نظارتی ویژه شب یلدا در قزوین

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح بازار در حال اجراست.

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با توجه به در پیش بودن شب یلدا و افزایش تقاضای مردمی نسبت به کالا‌های پر مصرف مرتبط با این ایام، این سازمان همچون سنوات گذشته اقدام به تشدید نظارت‌ها بر بازار به منظور جلوگیری از بروز تخلف و سوء استفاده‌های احتمالی در قالب طرح نظارتی یلدا کرده است.

وی افزود: این طرح از ۱۵ آبان آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و نظات بر اصناف با جدیت بیشتری صورت می‌گیرد.

رستمی تصریح کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۲۲۹ فقره بازرسی و ۱۴ فقره گشت مشترک با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و تعزیرات حکومتی صورت گرفته که در این بازرسی‌ها ۵۲ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی بیان کرد: پرونده‌های تخلف تشکیل شده شامل گران فروشی، درج نکردن قیمت، صادر نشدن فاکتور بوده است.

مدیرکل صمت استان قزوین یادآورشد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده و یک واحد صنفی آجیل فروشی نیز به علت گرانفروشی پلمب شده است.

رستمی اظهارداشت: ستاد خبری استان قزوین به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی شهروندان است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ به این سازمان گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

این مسئول گفت: نمایشگاه مواد غذایی و شب یلدا از ۲۷ آذر تا اول دی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار خواهد شد و مردم می‌توانند از آن خرید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.