پیش‌بینی بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل

هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار سطح زرد شماره ۶۴ از احتمال بارش برف طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه خبر داد.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل از عصر یکشنبه تا صبح سه‌شنبه هفته جاری سامانه بارشی و سرد در سطح استان فعال خواهد بود.

فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان گرمی، کاهش محسوس دما، وزش تندباد موقتی، بارش برف (از یکشنبه شب تا ظهر دوشنبه) مه‌گرفتگی را به همراه خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل از احتمال لغزندگی معابر شهری و روستایی به دلیل بارش برف، یخبندان در جاده‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، کاهش دید افقی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و احتمال رخداد کولاک برف در مناطق کوهستانی خبر داده است.

این اداره کل به شهروندان توصیه کرده است هنگام تردد در راه‌های استان حتما تجهیزات امینی را به همراه داشته و با احتیاط رانندگی کنند.

پیش‌بینی تمهیدات لازم در خصوص نمک‌پاشی و محلول‌پاشی در برخی از راه‌های شهری و جاده ای، مدیریت در مصرف بهینه حامل‌های انرژی، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز از دیگر توصیه‌های هواشناسی استان اردبیل به شهروندان است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به کوهنوردان توصیه کرده است از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کنترل دمای سالن‌های گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از دیگر توصیه‌های هواشناسی استان اردبیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار